Sociala medier gynnar mer exklusiva och uppsendeväckande alternativ

Framväxten av sociala medier har också gjort det mer attraktivt att välja mer uppseendeväckande aktiviteter och uteställen. Den som tidigare valde en kväll hemma framför TV:n med hämtpizza eller en billig öl på den lite sunkiga kvarterspuben kanske väljer ett lite mer glamoröst alternativ om man vet att ens aktivitet kommer att synas i lokala medier.

Då det tidigare enbart var de andra som gick på samma trendiga uteställe som såg att man var där. Och dessa imponerade det antagligen inte på eftersom de också var där. Och tillfällena som man i förbigående kunde nämna att man varit på ett visst ställe eller gjort en viss aktivitet var ofta ganska få.

Nu är chansen dock stor att man blir taggad i sociala medier eller kan lägga upp bilder från sina aktiviteter som alla i bekantskapskretsen och resten av världen också för den delen  kan se är det mer motiverat att välja något mer uppsendeväckande.

En av de mer uppseendeväckande aktiviteterna på en aktivitetskväll, svensexa eller happening är bubble ball.  Bubble Ball uppfanns 2011 av två norrmän och har spritt sig till resten av världen. I bubble ball tar man på sig en jättelik bubbla för att sedan spela fotboll mot varandra. Och det går att spela både utomhus eller i innomhushall. En aktivitetet som kommer skapa såväl minnen som uppmärksamhet.

 

Lämna en kommentar